Anunț privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(2) lit.b) și art. VII alin. (7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ
DIRECTIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ NEGREŞTI, județul VASLUI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(2) lit.b) și art. VII alin. (7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ.
Data publicării anunţului: 07.03.2024
Posturi scoase la concurs:
Consilier juridic, clasa I, grad superior, COMPARTIMENT JURIDIC – 597991
Condiții pentru ocuparea postului:
Pentru Consilier juridic – Clasa I, COMPARTIMENT JURIDIC – 597991
Studii de specialitate:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Domenii de studiu: Ştiinţe juridice (Domeniul fundamental)
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 7 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna
Perfecţionări (specializări):
Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecționări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcții publice:
STIINȚE JURIDICE
Pentru Consilier juridic, Clasa: I, Grad: superior, COMPARTIMENT JURIDIC – 597991
Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației (necesitate și nivel de cunoaștere):
Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcției publice este necesară deținerea cunoștințelor teoretice în domeniul tehnologiei informației, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL: Operare, Procesare de text – MS Word, nivel mediu, dovedită în cadrul probei scrise și interviu
Cerinte specifice: Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 și alin. (2) din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obținerea unui/unei aviz/autorizații prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislației specifice cu privire la îndeplinirea condiției:
Bibliografie și tematică pentru Consilier juridic, Clasa: I, Grad: superior, COMPARTIMENT JURIDIC – 597991
- Constituția României, republicată
cu tematica Constituția României, republicată
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica . Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare: Norme de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative;
- Hotărârea Guvernului nr.561/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, cu modificările ulterioare;
cu tematica Hotărârea Guvernului nr.561/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurilr, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, cu modificările ulterioare: Capitolul II – Documentele de politici publice și actele normative;
- Hotărârea Guvernului nr.775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare , monitorizare și evaluare a politicilor publice la nivel central, cu modificările ți completările ulterioare;
cu tematica Hotărârea Guvernului nr.775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare și evaluare a politicilor publice la nivel central, cu modificările și completările ulterioare: Regulamentul privind procedurile de elaborare , monitorizare și evaluare a politicilor publice la nivel central;
- Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată
cu tematica . Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată: Reguli procedurale pentru asigurarea transparenţei decizionale în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală.
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
Atribuţiile postului funcției de execuție – consilier juridic, superior:
Ø asigură asistenţa juridică în toate cauzele şi la toate instanţele în care poate fi parte Direcția de Asistență Socială;
Ø asigură asistenţă juridică Direcției de Asistență Socială, după caz, în faţa notarilor publici, pentru întocmirea actelor notariale.
Ø întocmeşte decizii de imputare sau angajamente de plată în cazul salariaţilor care au de încasat sume necuvenite;
Ø verifică şi avizează sub aspectul legalităţii referatele şi alte acte care stau la baza emiterii deciziilor directorului Direcției de Asistență Socială;
Ø informează zilnic conducerea și conducătorii compartimentelor cu privire la apariţiile şi modificările legislative aplicabile domeniului de activitate al instituţiei;
Ø asistă gratuit persoanele vârstnice la încheierea contractelor de vânzare-cumpărare a imobilelor cu clauza de întreţinere şi abitație viageră;
Ø asigură consultanţă juridică angajaţiilor instituţiei;
Ø acordă consultanţă juridică pentru compartimentele din cadrul direcției, cu privire la interpretarea actelor normative privind activitatea desfăşurată;
Ø acordă asistenţă de specialitate structurilor organizatorice ale D.A.S. la redactarea contractelor de muncă, contractelor de furnizare de servicii sociale, a deciziilor directorului executiv și a oricăror alte acte emise de instituție;
Ø formulează și întocmește contractele/protocoalele de colaborare și le vizează pentru legalitate;
Ø întocmeşte contracte sau orice alte acte cu caracter juridic, în legătură cu activitatea instituţiei – orice fel de modele de contracte, în funcţiei de raporturile contractuale ale direcţiei;
Ø aplică viză de legalitate pe contractele de muncă, contractele de acordare servicii sociale pentru beneficiarii înscrişi în centrele din structura direcţiei;
Ø consiliează beneficiarii în vederea formulării cererilor de tutela specială sau a obținerii curatelei de la instituția competentă;
Ø formulează, întocmește și avizează deciziile directorului Direcției de Asistență Socială;
Ø elaborează şi actualizează după caz procedurile de lucru specifice activităţilor serviciului şi colaborează cu toate serviciile/birourile/compartimentele la elaborarea procedurilor proprii;
Ø respectă prevederile sistemului de control intern-managerial valabil în cadrul instituţiei;
Ø îndeplineşte şi alte sarcini stabilite prin legi sau alte acte normative, prin hotărâri ale Consiliului local, sau decizii ale directorului executiv al Direcției de Asistență Socială.
Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 10.04.2024 – 10:00 la sediul Direcției de Asistență Socială, or. Negrești, str. Păcii nr.1., jud. Vaslui
Data și ora probei de interviu- se va afișa pe site-ul instituției odată cu afișarea rezultatelor probei scrise
Perioada de depunere a dosarelor: 07.03.2024 – 26.03.2024
FORMULAR DE ÎNSCRIERE LA ETAPA DE RECRUTARE <<Descarcă>>
Anunțul îl găsiți și pe site-ul anfp.gov.ro
Persoane de contact:
Nicu Delia Ancuța, Inspector asistent, tel: 0235457890, e-mail: negresti@vs.e-adm.ro