Servicii îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice dependente

Principiile care stau la baza acordării serviciilor de îngrijire la domiciliu a persoanelor vârstnice sunt:
- respectarea și promovarea intereselor persoanelor vârsnice;
- respectarea demnității persoanei asistate;
- creşterea calității vieţii pentru persoanele vârstnice dependente;
- egalitatea șanselor și nediscriminarea;
- asistarea persoanelor vârstnice în realizarea și exercitarea drepturilor lor;
- asigurarea unei intervenții profesioniste, cu personal de specialitate;
- asigurarea confidențialității și eticii profesionale.
Obiective
- creşterea calităţii vieţii, prevenirea şi reducerea marginalizării sociale;
- mentinerea persoanei vârstnice la propriu domiciliu;
- asigurarea unui ambient conform nevoilor persoanei vârstnice;
- ameliorarea stării de sănătate;
- ameliorarea imaginii pozitive de sine.
Condițiile de acordare servicii:
- Acte necesare:
- cerere tip;
- actul de identitate;
- documente care atestă veniturile;
- acte medicale care atestă starea de sănătate a acestora;
- certificat de încadrare într-un grad de handicap, dupa caz;
- se pot solicita și alte documente dacă este cazul.
- Categoriile de beneficiari– vârstnici ce au vârsta de pensionare în conformitate cu legea în vigoare ( 65 de ani), selecţia acestora făcându-se pe baza următoarelor criterii suplimentare:
- venituri pe membru de familie mai mici de 800 Ron/lună;
- persoane vârstnice singure, lipsite de sprijin la domiciliu (familie – fără aparţinători legali sau rude de gradul I sau II cu domiciliu în Negrești, prieteni, vecini) care necesită ajutor
- gradul de dependenţă pentru persoane cu afecţiuni acute şi/sau cronice, nedeplasabile sau doar parţial deplasabile care necesită ajutor semnificativ şi îngrijire pentru a realiza activităţile de bază ale vieţii de zi cu zi.
Serviciile sociale de îngrijire la domiciliu se acordă la solicitarea persoanei, după caz, a reprezentantului său legal, precum şi din oficiu. Solicitarea pentru acordarea de servicii sociale de îngrijire la domiciliu se adresează directorului DAS, care dispune luarea în evidență a beneficiarului și evaluarea inițială prin anchetă socială.